Unawatuna

By Ely

Onze nachtrust was niet zo goed. Een koude douche maakte ons snel wakker. Onze beslissing om vroeger uit te checken stond vast. We annuleerden ook de volgende slaapplek en reden ineens door Unawatuna. Mirissa is een leuke plek, maar voor ons was het net iets teveel toerisme. We vonden er geen rust. We ontbeten in een leuk plekje waar we konden genieten van zuurdesem brood met avocado. We deden nog een wandeling over het strand en klommen op een rots om een beter uitzicht te krijgen over het strand en de oceaan. We namen de bus naar Unawatuna en kwamen aan in SeaChange. Een hotel vlak aan het strand. We kregen een vriendelijk ontvangst en een King Coconut als welkom. Dit was een last minute booking dus zeker goed voor één nacht. Er was geen elektriciteit door werken dus brachten we een bezoekje aan het centrum. Schuilend voor de regen dronken we een koffie en thee en aten we een taartje in Kat’s Coffee. Een koffiebar uitgebaat door een Duitse. Inez dronk eindelijk nog eens een super lekkere cappuccino. We lazen over één van de betere restaurants in Sri Lanka. We konden dat natuurlijk niet laten schieten en brachten een bezoekje in BedSpace. De keuken sloot om drie uur dus besloten we maar om iets kleins te eten en de dag erna voor drie uur terug te komen. Na een strandwandeling aten we iets op het strand en namen we de bus terug naar ons hotel.

Onze airco was zo luid dat we hem ’s nachts moesten uitzetten. Door de warmte en de blaffende honden hadden we niet super goed geslapen. We zijn nog steeds op zoek naar die ene plek dat ons de nachtrust zal geven die we nodig hebben. We vetrokken naar onze volgende overnachting. Villa Olga, uitgebaat door twee neven, stond bekend als één van de beste in Unawatuna. We werden vriendelijk ontvangen en genoten, desondanks dat we iets te vroeger waren, van de rust in hun mooie tuin. Inez had nog zin in een koffie van Kat’s Coffee en ik had deze keer zin om te gaan eten in BedSpace. Inez at een lekkere groeten wrap en ik koos voor de tonijnsteak. Beide waren ontzettend lekker! Hier kwamen we meermaals eten. Onze slaapkamer was top. Zalig bed, proper, mooie douche en een leuk terrasje buiten. ’s Avonds aten we nog een soepje en zaten op ons terras te genieten van het niets doen.

We sliepen heerlijk! Absolute stilte. We vroegen om een nacht extra te blijven en dat was geen probleem. Drie nachten in plaats van twee. Onderweg naar Unawatuna zagen we enkele paalvissers die we graag nog eens van dichterbij wilden zien. Aangekomen bij de plek leek het ons vooral dat deze vissers er voor de show bijzitten om geld te verdienen. We waren niet verkeerd. Wanneer we een foto wilde trekken werden we tegengehouden en vroegen ze 500 roepies. Dit deden we niet. We besloten om wat verder op afstand deze mannen stiekem te fotograferen. Achteraf lazen we dat langs de hele kustlijn veel van deze oplichterij te zien is. De echte vissers zitten op andere plekken en kan je meestal allen zeer vroeg in de ochtend of zeer laat op de avond spotten.

Ely

I'm convinced that you should do what you love and go for what you want in life. I go through life with a no-nonsense mentality and a passion for travel, blogging, and the digital world. In 2018, I embarked on the journey of my life with my girlfriend, and since then I want to continue traveling and discovering the world.